woensdag 16 september 2009

# 22

Het volgende artikel of samenvatting klinkt mij als muziek in de oren:
klik hier
Ik denk dat wie denkt dat we nu al aardig digitaal zijn, te behoudend zijn. Ik zou echt graag stappen willen nemen. Maar realiseer me dat dat voor mij (en met mij velen) veel scholing, en een andere werkinhoud e.d. vergt. Ons gereedschap moet sterk vernieuwd worden.Anders zijn we direct de akker aan het omploegen met een eg ipv ultramodern gereedschap. Vergelijk het met de schaalvergroting in de landbouw. Op een bepaald moment moest men met machines gaan werken omdat je dat met de hand allemaal niet meer gedaan kreeg. Onze leestuin, informatieoceaan is zoveel meer geworden dan de boekenkast. Dus ons systeem om er mee om te gaan moet zich daaraan aanpassen. Begin jaren negentig deed ik de BDI. Computers waren gemeengoed aan het worden, ingewikkelde inbelsystemen van DIALOG e.d. waren het helemaal. Een van mijn docenten sprak toen over de informatiemaatschappij van de toekomst. Dat er in de toekomst echt behoefte was aan mensen zoals wij werden opgeleid. Informatiemanagers werden we toen genoemd bij ons afstuderen. De wereld zou zo complex worden aan informatieoverdracht. Ik herinner me nog best goed dat ik dat spannend en futuristisch vond klinken. Nu ruim 15 jaar later is dit alles meer dan waar. kortom handen uit de mouwen...

Geen opmerkingen: